2014. május 1., csütörtök

Fagyifészek





Adva volt a meleg sütő, az ebédre készült cserépben sült csirke készült benne.
Még 10 perc és kész.....
Jaj, és a desszert?
Jégkrém van a fagyóban, de az csak jégkrém....
Gyorsan összekevertem egy piskótát, így született a két személyes fagyifészek.



Hozzávalók:
  • 3 tojás
  • 10 dkg liszt
  • 12,5 dkg porcukor
  • 75 ml langyos víz
  • 120 ml olaj
  • fél cs sütőpor
  • 1 kávéskanál rumaroma
  • 1 evőkanál bármilyen fanyar lekvár
  • pici só
  • 7 gombóc bármilyen jégkrém



Elkészítése:
A tojásfehérjét felvertem egy kanál porcukorral.
A sárgáit a többi cukorral, vízzel, olajjal, sóval, rumaromával jól kikevertem, majd a sütőporos lisztet is hozzáadtam.
Végül a fehérjét óvatosan beleforgattam, és szétfeleztem.
Az egyik felébe belekevertem egy evőkanál ribizlilekvárt, a másikat úgy hagytam sárgán.
(Most nem akartam kakaós csíkosat készíteni, ilyen már van a blogon.)
Elővettem egy 17 cm átmérőjű szilikon kerek tortasütőformát.
Váltakozva 2-2 evőkanál masszát csorgattam a forma közepébe, mind addig amíg el nem fogyott.
180 fokon sütöttem tűpróbáig, majd kivettem a formából, kihűtöttem, és jégkrém gombócokat tettem a tetejére, így fogyasztottuk.