2014. május 14., szerda

Lábtörlőm

Már jó régen elakartam készíteni a virslis lábtörlőt.
Most jött el az ideje ennek.....


Hozzávalók:
  • 35 dkg liszt
  • 2 dl tej
  • fél cs friss élesztő
  • 1 kk. cukor
  • csipet só
  • 1 tojás sárgája +1 kenni a tésztát
  • 2 ek. olaj 
  • kb. fél kg virsli legjobb a bécsi vagy frankfurti a hosszúságuk miatt
  • szezámmag
  • 3 db füstölt sajt szeletke


Elkészítése:
  • A szokásos módon kelt tésztát dagasztattam a kenyérsütő dagasztójával.
  • Egy fél órát kelesztettem, majd kinyújtottam ujjnyi vastagra, és ráemeltem egy 34x24 cm sütőpapírra
  • Bevagdostam a szélétől 2 cm-re, 3 cm vastag csíkokra.
  • Beledugdosgattam a félbevágott virsliket, megkentem tojással, füstölt sajt darabkákkal megraktam, majd szezámmaggal megszórtam.
  • 180 fokon kb. 35 percig sütöttem, amíg szép piros lett a tészta.

Fotózni kivittem a szabadba, nem kellett volna, mert a hirtelen hőmérséklet változástól a virsli kissé beráncosodott.
Ez a kis esztétikai hiba azonban mit sem változtatott a kitűnő ízén.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése