2014. május 13., kedd

Vegyesfőzelék lenmaggal


Van úgy, hogy az ember lánya megkíván valami finomat, én a főzelékekkel vagyok így.
Ma egy igazi tavaszias zsenge-gyenge főzelékre vágytam.
Karalábé volt itthon, színesítésnek adtam hozzá egy répát, na meg a nagyobb tartalom kedvéért egy pár darab újkrumplit.
A tavalyi (földbe hagyott) petrezselyemzöld olyan szép, már lassan felmagzik a kertben, így mostanság szinte mindenbe teszek.
Ide persze kötelezően, mert így lesz friss, üde ízű.
A lenmagot már csak grátisznak tettem rá, az engem érintő gyógyhatása miatt.



Hozzávalók:
- 2 nagyobb de még zsenge karalábé
-1 nagy sárgarépa
- 3 db újkrumpli
- 1 nagy csokor petrezselyemzöld
- só
- 2 dl zsírszegény tejföl
- 1,5 ek. liszt
- csipet cukor
- 1 ek. olaj
- lenmag
- párizsi, kolbász bármilyen felvágott


Elkészítése:
A zöldségeket meghámoztam, daraboltam, pici olajon pirítottam pár percig, majd felöntöttem vízzel és sóval puhára főztem.
Behabartam tejföllel, hozzáadtam egy nagy csokor aprított petrezselyemzöldet.
1evőkanál rizsolajon megpirítottam egy evőkanál lenmagot és 3-4 szelet párizsit, 1-2 kolbászkarikát (Apának).
A feltétet rátettem a főzelékre és megszórtam a lenmaggal.


A lenmag gyógyhatásáról ITT olvashatsz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése