2013. április 7., vasárnap

Paradicsomos káposzta ahogy Anyósom készítette



    Vásárolni voltunk Szombaton.
    A páromnak már előre jeleztem, hogy ebédre, valamilyen főzelékre vágyom.
    A zöldséges standnál sokáig nézelődtem, mire a férjem megjegyezte, hogy vedd már meg azt a
    káposztát úgy is tudom, hogy azt akarsz főzni.
    Megkönnyebbültem, mert tényleg kinéztem magamnak egy szép kis fejet, de azért hezitáltam mert
    ő nem nagyon szereti a paradicsomos káposztát.
    Hazafelé elmondta, hogy most úgy készítsem el, ahogy anno Anyósom csinálta.
    Úgy hogy most a Mamára emlékezvén főztem.

    Hozzávalók:
                        1/2 kg fejeskáposzta
                        2-3 db krumpli
                        2-3 dl sűrített paradicsom
                        1 dl tejföl
                        2 kanál liszt
                        só
                        cukor
                        őrölt kömény
                     
      A káposztát kitorzsázzuk, szálkásra vágjuk, majd annyi vízzel hogy ellepje feltesszük főzni.
      Most jön a különlegesség, mert egy két krumplit is kell bele főzni.
      Mikor puhára főtt a káposzta, hozzá adjuk a kockára aprított krumplit, megsózzuk,
      kiskanál őrölt köménymaggal megszórjuk.
      Mindenki rántással készíti, de én a főzelékeimet csak habarni szoktam.
      Ezért a lisztet a tejföllel, és a sűrített paradicsommal összekeverem habverővel,
     majd a káposztaléből hozzámerek annyit, hogy híg önthető legyen.
     Forrásig melegítem a káposztát, és sűrű fakanál mozgatása közepette öntöm a paradicsomos
     habarást rá.
     Ha túl sűrű, akkor vízzel hígítom.
     Most sült virslit adtam feltétnek.



  A halottak minden emléke értékes marad, ha jelentettek valamit számunkra életünkben.