2013. április 13., szombat

Savanykás gulyás




   Ne gondoljátok , hogy megromlott a gulyásleves!
   Csak egyszerűen ilyen savanykásra vágytam, és az itthoni alapanyagokkal variáltam.
   Halas csorbát már készítettem, de most sertés oldalas husim volt itthon, amit sütni sokallottam,
   így kigondoltam, hogy levest is készítek.
   Gulyás levesnek indult, aztán megkívántam a savanyú ízt, így jött hozzá a savanyúkáposzta.
   Annyira jól eltaláltam, hogy enyhén pikáns ízt adott neki, nem is kellett hozzá más savanyító.
 

 Hozzávalók:
  • fél kg sertés hús, nekem oldalasom volt, de bármi más is jó
  • 4-5 db krumpli
  • 3 db kisebb sárgarépa
  • egy maréknyi savanyúkáposzta, egyszer átöblítve
  • 1 fej vöröshagyma
  • 1 ev.kanál pirospaprika
  • 1 kávéskanál őrölt bors
  • 1 kávéskanál őrölt kömény
  • pici chili por
  • 2 kanál olaj

  A vöröshagymát megpirítottam az olajon, paprikával, borssal megszórtam, pici vízzel felengedtem,
   majd az oldalast beletettem.
   Jó 3/4 órát főztem úgy, hogy felöntöttem addig vízzel, amíg elfedte a húst.
   Hozzáadtam a kockára vágott krumplit, a kimosott káposztát, a reszelt répát, és puhára főztem.
   Került bele még kapor, só, kömény,chili.


a mai idézet:

 Az élet olyan, mint a főzés.
 Minden attól függ, hogy mit, mikor és hogyan
 keverünk az ételhez.
 Néha a receptet követjük, néha viszont rögtönzünk.