2014. szeptember 24., szerda

Húsos-bulgur


 Már jó ideje készülök megismerni a bulgurt.
 http://www.mindmegette.hu/bulgur-a-szuperkoret-46285
Tört búza, előfőzött szárított búzaszemek.
Nekem a mi tarhonyánkhoz hasonlít a legjobban.
Az Arab, az Indiai, Dél -Európai országokban fogyasztják legjobban.
Glikémiás indexe csak 46 ,ezért sokkal jobb mint a rizs .
Nagyon változatosan elkészíthető,zöldségekkel fűszerekkel,húsokkal salátának, önálló fogásnak.
Édesen is fogyasztják, mint mint mi a tejberizst.
Az tetszett a legjobban benne ,hogy gyorsan kész van, főzni sem kell, csak leforrázni, és pár percig lefedni.
Húsos változatot választottam, mert erre volt igény. Persze Apa csak akkor szembesült vele, amikor a tányéron volt. Óvatosan kell az újdonságokat bevezetni:)
Éppen ezért most csak magyaros ízesítéssel készítettem, mint egy rizses húst.


Hozzávalók:

  • 15 dkg bulgur
  • 2 szelet sertéstarja
  • kb 10 cm lecsókolbász
  • petrezselyem
  • bors
  • 1 kosszarvú paprika
  • 1 kisebb fej hagyma
  • fokhagyma
  • olaj


A tarját csíkokra vágtam,a hagymákkal fűszerekkel megsütöttem, a végén még a kolbászt is hozzáadtam, hogy tartalmasabb legyen.
Közben a bulgurt leforráztam 2x mennyiségű vízzel lefedtem, és még letakartam egy pléddel is.
Mikor a hús megsült összekevertem a búzatörettel, és vágott petrezselymet adtam még hozzá.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése