2014. október 5., vasárnap

Gesztenyés-kekszes Ilcsi módra



Láttam a süti eredeti receptjét a net-en, de nem tetszett, ezért egy saját változatot kísérleteztem ki.
Brutál nagy adag lett, most kellene itthon lennie a családnak!
Na de majd Apa segít a gondokon:)


Hozzávalók:
a tésztához

  • 9 evőkanál kanál liszt
  • 9 evőkanál cukor
  • 2 tojás
  • 3-4 evőkanál kakaópor
  • fél zacskó sütőpor
  • 7 evőkanál tej
  • 7 evőkanál olaj
krém:
  • 2 db vaníliás puding
  • 6 dl tej
  • 25 dkg margarin
  • 15 dkg cukor
töltelékhez:
  • 25 dkg fagyasztott gesztenye massza
  • 40 dkg háztartási keksz
  • 3-4 evőkanál meggyedzsem,vagy lekvár,befőtt
  • 3 dl tej
  • 2 evőkanálé rumaroma
  • 2 evőkanál kakaópor

Elkészítése:

Az eredeti receptnél  kakaós piskóta kell, de amióta rátaláltam a kanalas változatra, mindig így csinálom piskóta helyett ,egyszerűen, tojástakarékosan,kavarósan.


A tészta elkészítéséhez csak egy  tál, egy evőkanál,és egy fakanál kell .
Kimérjük a hozzávalókat, és egyszerűen összekeverjük, majd sütőpapíros tepsiben ( 28x18,5 cm)
fél óra alatt megsütjük 180 fokon.
Közben elkészítjük a krémet.
A pudingport megfőzzük a tejben, majd kihűlés után belekeverjük a margarint.
A kekszeket  zacskóba tesszük, és nyújtófával összetörjük nem túl kicsi, de ne túl nagy méretűre se.


A töltelékhez a gesztenyemasszát kiolvasztjuk a mikróban, majd elkeverjük a lekvárral,(itt a receptben baracklekvárt írtak, de szerintem jobban passzol a meggy hozzá, persze mert nekem volt még maradékom meggyből)és a többi hozzávalóval.
A gesztenyés öntetet jól összeforgatjuk a tört keksszel.
A kihült tésztát kettévágjuk, megkenjük a krém felével, ráhalmozzuk a kekszes tölteléket, jól lenyomkodjuk, majd a másik fele krémet, és a tészta tetejét is rátesszük.
Egy tálcát ráhelyezünk, és valami nehezéket tegyünk rá, hogy jól összeálljon a süti, majd mehet pár órára a hűtőbe, mielőtt szeletelnénk.
A tetejét már csak porcukorral szórtam meg.

Mutatós, finom sütemény!