2014. október 10., péntek

Laskagomba leves rozmaringgal ízesítve



Nagyon szeretem a gombalevest, ma is ezt készítettem ebédre, laskagombából.
Ez a gombafajta nagyon gazdag  B vitaminokban, élelmi rosttartalma is magas,sok a fehérje is benne.
Kis ág rozmaringot hoztam be a kertből, hogy ezzel ízesítsem, és jól tettem, mert igen csak jó zamatot adott neki.


Hozzávalók:
  • 500 g friss laskagomba( kóstoljuk meg a szárát, az öregeknek már keserű)
  • 2 szál sárgarépa
  • 1 kis fej vöröshagyma
  • rozmaringág
  • 2 púpos evőkanál tejföl
  • 1 evőkanál liszt
  • 2 zöldségleveskocka vagy ételízesítő
  • csipet fehérbors( elhagyható)
  • 1 evőkanál olaj


Elkészítése:
A friss gombát a csap alatt éppen hogy csak átmossuk, majd daraboljuk.
A vöröshagymát kockára vágjuk, és megdinszteljük az olajon.
A hagymához adjuk a gombát, majd az időközben megtisztított és szeletekre vágott répát.
(Mivel a gombára fektettem most a hangsúlyt, más zöldséget a répán kívül nem tettem a levesbe.)
Kicsit hagyjuk párolódni, majd felöntjük vízzel, és ha felforrt ízesítjük a leveskockával, összemetélt rozmaring levélkékkel, és egy pici fehér borssal.
Ha megpuhultak a répák,behabarjuk a lisztes tejföllel,a hőkiegyenlítős technikával.

Aki gombaleves rajongó, annak bizonyosan ízleni fog, jó étvágyat hozzá!


Más gombaleves receptem:
http://konyha-labor.blogspot.hu/2013/05/szegfugombas-zoldsegleves.html
http://konyha-labor.blogspot.hu/2013/05/gombas-bableves.html
http://konyha-labor.blogspot.hu/2014/05/gombaleves-zoldsegekkel.html

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése