2014. október 19., vasárnap

Tiramisu házi krémsajtból


Ismét egy nagy kedvencre tettem szert.
Régóta szerettem volna már kipróbálni, hogy milyen krémsajtot lehet készíteni a zsíros tejfölből, az író kivonásával,hiszen a tejföl savanyított tejszín.
Kutakodtam a Net-en, és kipróbáltam a csepegtetős módszerrel "házi" mascarponét gyártani.


A zsíros tejfölt beleöntöttem egy organza függönydarabkába,majd összekötöttem ,és felakasztottam 2 órára .( nem kell felkavarni)
Ezután 2 napig még egy szűrőben,a hűtőben csöpögött, időnként "rásegítettem" megcsavartam a textilt.
Egy bolti mascarpone árából, dupla mennyiségű házi sajt lett. 
Édesen sütikbe, sósan, zöldfűszerekkel,szendvicskrémnek is használható.


A mascarpone szarvasmarha eredetű tejszínből préselés nélkül készült, túró állagú, sótlan, nyers olasz friss sajt. Fehér színű, krémes, héjatlan. Általában nem önmagában, saját ízéért fogyasztják, hanem más, édes vagy sós, átütő ízű adalékokat hozzákeverve: desszertek alapanyaga – világszerte ismertté a tiramisu tette –, vagy kék nemespenészes lágysajttal szendvicseken feltét. Zsírtartalma a szárazanyag 50-55%-a. Puha állaga miatt csak olyan műanyag pohárban hozható kereskedelmi forgalomba, mint a tejfel vagy a vajkrémek. Lombardiából származik, házilag télen fejt tejből készítették.
Forrás: hu.wikipedia.org

Hozzávalók:  nagy adag tiramisuhoz
  • 1 vödör 20 %-os tejföl 850 g( ebből kb 50-60 dkg krémsajt)
  • 40 dkg babapiskóta
  • 10 dkg porcukor
  • kb 2-3 dl erős fekete kávé
  • 2 ek rumaroma 
  • 3 dl tejszín  ( aki krémesebbre szeretné, mehet akár dupla is)
  • cukrozatlan kakópor
Elkészítése:
A piskótákat belemártottam az aromával ízesített kávéba, majd egy porcelán tálba rakosgattam egy sort belőle.
A krémsajtot kikevertem a tejszínnel,és a cukorral, majd a felét rákentem a piskótákra.
( nem szabad nagyon összekeverni)
Még egy adag piskóta után rákerült a másik adag krém is,végül cukrozatlan kakaóporral bőven meghintettem, és lefóliázva a hűtőbe tettem egy napra.



"Maci" kávéval gyerekeknek is készíthető!


1 megjegyzés:

  1. Nagyszerű! Én csak 1 éjjelen át csepegtetem a tejfölt, sót hintve a lábas aljába, a szűrőbe egy gézdarabot terítve. Krémekhez használom már vagy 30 éve.

    VálaszTörlés