2014. október 25., szombat

Rakott kelkáposzta .... kuszkusszal


Minden gasztro oldalon, főzős műsorban találkozunk a berber eredetű kuszkusszal.

Mi a kuszkusz? A durumbúza darája. Úgy is készítik, szinte, mint a grízt, épp csak nem pirítják meg előtte, és a főzőlé pedig ízes. Van más gabonából, pl. árpából is készített kuszkusz is, de azt ritkán látni, a sima durumbúzást meg már szinte mindenütt kapni.

Ezt a tésztajellegű ételt sokféleképpen készíthetjük el, köretnek,egytálételnek, de még desszertnek is.
Ma én a rakott kelben a rizst váltottam ki vele.


Hozzávalók:
  • 1 db kelkáposzta
  • 500 g darálthús
  • 2 bögre kuszkusz
  • 1 nagy tejföl
  • 1 fej vöröshagyma
  • 10 dkg füstöltsajt
  • majoranna
  • pirospaprika
  • delikát
  • olaj
Elkészítése:
A kelkáposztát forró vízbe tettem egy pár percre, hogy kissé megpuhuljanak a levelek.
A vastag levélereket kivagdostam, majd egy tepsit kiolajoztam, és egy réteg kellel kibéleltem.
( csíkokra is lehet vagdosni, hogy a tálalásnál egyszerűbb legyen)


A darálthúst megsütöttem olajon,hagymával,pirospaprikával, majorannával, sóval ízesítve.
A kuszkuszt kétszer annyi mennyiségű delikátos vízben felfőztem,majd levettem a tűzhelyről,és lefedve hagytam, hogy a vizet magába szívja.


A húst összekevertem a tésztával, majd a kellevelekre halmoztam, és szétterítettem.
A maradék káposztával befedtem, majd a tejfölt pici vízzel fellazítottam,és rákentem a tetejére.
Füstölt sajttal vastagon megszórtam, és fél órára kb 180 fokra betettem a sütőbe.
Másnap még finomabb, akár a töltött káposzta.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése