2014. október 27., hétfő

Lúdlábtorta ünneplőben




A hosszú hétvégén ünnepeltük a családdal, édesanyám 80. születésnapját.
Mivel mindenki szereti a csokikrémet, és a meggydzsem is ott sorakozik a spájzban, adta magát, hogy lúdlábtorta készüljön.
Annyiban módosult, hogy a piskóta helyett, kevert kakaós tésztából készült, és mivel maradt még babapiskótám ( mert tiramisu is készült) ez is egy rétegként szolgált.
Négyszögletes alakzatúnak sütöttem,csokirácsokkal, és fehércsoki ill. étcsoki virágszirmokkal díszítettem.



Hozzávalók:
a tortalaphoz
  • 9 evőkanál liszt
  • 9 evőkanál cukor
  • 7 evőkanál tej
  • 7 evőkanál olaj
  • 2 tojás
  • 2 evőkanál holland kakaópor
  • fél cs sütőpor
a krémhez:
  • 500 g mascarpone vagy zsíros tejfölből készült krémsajt
  • 10dkg porcukor
  • 250 ml tejszín
  • 15 dkg magas kakaótartalmú étcsoki
töltelék:
  • meggy, (dzsem, befőtt, vagy fagyasztott)
  • 1/2 dl rum 
díszítéshez:
  • 10-10 dkg ét ill fehércsoki
  • 1-2 kk kókuszzsír

Elkészítése:
Előző nap:  - a meggyet beáztatjuk a rumba
                - a csokidíszeket elkészítjük, a következő módon
Külön külön edényben vízfürdő fölött felolvasztjuk az étcsokit , és a fehércsokit.
4 db Alufólia csíkot, duplán hajtva,kb olyan méretben tépünk, amilyen széles, és magasra szeretnénk a tortánkat.
A felolvasztott étcsokit díszítő zacskóba, vagy papírtölcsérbe öntjük, majd a fóliára rácsmintákat folyatunk, majd hűtőbe tesszük.
A virágszirmok készítéséhez szükséges egy félgömbformályú edényzet, nálam őzgerincforma volt.
A folyékony csokiból egy teáskanálnyit nyomunk a fóliára, majd a palacsintafordító lapáttal, vagy spatulával,  egy mozdulattal hosszúkásra elkenjük,( mind ha szirmok lennének, a vége felé vékonyodjon)
Úgy tesszük a gerincformába, hogy a végeik visszahajoljanak.
Ezt is hűtőbe tesszük, majd felhasználás ill.díszítés előtt lepattintjuk a fóliáról( szépen leválik )és virágalakzatban a tortára illesztjük.


csokivirág : ez alapján készítettem
://www.youtube.com/watch?v=kxZgX9KXNpg



A tortalapokhoz a hozzávalókat összekevertem, és egy 19X19 cm-es szilikon tortaformában sütöttem meg tűpróbáig.
Közben elkészítettem a krémet, amihez felvertem a tejszínt, a krémsajtot(amit magam készítettem)
összekevertem a porcukorral.
Majd az étcsokit felolvasztottam,és belecsorgattam a krémsajtba, és a tejszínnel összekevertem.
Miután kihült a tészta, három részre vágtam,és megtöltöttem a rétegeket a krémmel,és belenyomkodtam a rumtól lecsöpögtetett meggyszemeket.
Egy réteg úgy készült, hogy egy pár db babapiskótát beleáztattam a maradék rumos meggylébe.
A krémből jutott még a tortát bevonni , majd a csokirácsokkal körbevettem, és a virágszirmokkal díszítettem.


Mamának egyik legszebb Szülinapja volt, leginkább, mert a legkisebb dédunokát is láthatta.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése