2014. október 28., kedd

Gyors reggeli szedvics "szódás" cipókból


Reggel úgy ébredtem, hogy jaj nincs itthon kenyér!
Gyorsan előkerestem az ír szódás kenyér receptjét, ahol azt írták ,hogy dagasztás nélkül fél óra alatt ropogós kenyeret lehet készíteni.
Két kis cipót készítettem, és amire Apa felébredt, már reggelizhettünk.


Hozzávalók:       én csak fél adagot készítettem, de itt az eredeti fél kg-os kenyér receptjét adom meg
  • 50 dkg liszt
  • 1 teáskanál szódabikarbóna
  • 1 teáskanál só
  • 1 teáskanál cukor
  • 2 dl víz
  • 2 kisdoboz kefír
feltét: egy-egy cipóra
  • 2 szelet vékony parasztsonka  ( lidl)
  • 1 db tükörtojás
  • saláta levél
  • majonéz
  • csalamádé (saját készítés)
  • csíráztatott zsázsa (elhagyható)
  • lenmag

A cipók elkészítése:
A lisztet átszitáltam és egy tálban összekevertem a sóval, cukorral, szódával.
Hozzáadtam a kefírt, és ráöntöttem a vizet,majd összegyúrtam.
Nem kell sokáig, éppen csak hogy összeálljon, lágynak kell lennie.
Sütőpapírral kibéleltem 2 db mázas műzlistálkát, bespricceltem vízzel,majd vizes kézzel kétfelé vettem a tésztát, kicsit meggömbölygettem, és belehelyeztem a tálkákba.
A tetejüket is elsimogattam vízzel, hogy egy kicsit egyenletes legyen a teteje, majd bevágtam kereszt alakban,és megszórtam lenmaggal.( nem fontos de nekem így tetszett)
200 fokra előmelegített sütőben sütöttem fél órát.


Amíg sültek a cipók, megsütöttem a tükörtojásokat, és a sonkát is kicsit megpirítottam.
A zsázsahajtások már 2 napja kibújtak, ezeket azért tettem rá, mert már fel kellett használni.
(Sajnálom Alizkám, hogy nem volt időnk arra, hogy megkóstold, majd legközelebb)
Különben olyan tormaíze van, és jó íze volt a majonézzel.
A csalamádé az üveg aljából került elő, de örültem, hogy csak kevéske volt benne, mert a csapatnak nagyon ízlett, két üveggel fogyott el, a hétvégén az ünnepi ételekhez.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése