2014. október 2., csütörtök

Kakaós-meggyes-zabkeksz


Finom omlós zabkekszet készítettem ma.
Nagyon jól érvényesül benne a meggydzsemem íze.
Akinek e termék nincs, meggybefőttel is készítheti, akkor kicsivel több cukrot tegyen bele.
A kakaó helyett csokidarabkákkal is feldobhatjuk,vagy durvára vágott dióval.

Hozzávalók:
  • 10 dkg zabpehely
  • 10 dkg rizsliszt(  jó a finomliszt is)
  • 2 evőkanál holland kakaópor
  • 1 tojás
  • 12,5 dkg vaj vagy margarin
  • 10 dkg cukor
  • 2 evőkanál meggyzsem( vagy magozott megy)
  • 1 tk rumaroma
  • pici fahéj ez elhagyható, de finom vele

Elkészítése:
Egy lábasban megolvasztjuk a vajat, majd levesszük a tűzhelyről, és belekeverjük a cukrot,a sütőporral elvegyített lisztet, a kakaót,a meggyet, a tojást,fahéjjat,a zabpelyhet( aki akarja a zabpelyhet megpiríthatja,vagy apróra darálhatja is).
Sütőpapírral kibélelt tepsibe két kanál segítségével gombócokat teszünk, majd egy kicsit lelapítjuk.
Két tepsibe készítettem 6-6 db -ot,így volt hely terülnie.
180 fokon kb 20 percig sütöttem, majd miután kivettem a sütőből hűlni hagytam 5 percig, mert nagyon omlós,és széteshet.
A pihenő után megkeményedik annyira, hogy szépen leválaszthatjuk a papírról.


Az egyik tepsit ropogósabbra sütöttem, jobban lelapítottam, és 3 perccel tovább sütöttem, a másik omlósabb lett.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése