2012. december 28., péntek

Hamiskás "töltött káposzta"



    Nagyon szeretjük a töltött káposztát, de a múltkor a kutyusunk ette meg az összes harasztot,
    ezért most a  haraszt nélküli ,töltetlen káposztát próbáltam megalkotni.
  
    Tulajdonképpen nincs is rá szükség , mert az aprókáposztától megkapja az ízt, a gombócok
    pedig így is megfőnek.



   Hozzávalók:
  • 80 dkg darált hús
  • 30 dkg füstölt oldalas
  • 25 dkg rizs
  • 1,5 kg savanyú káposzta
  • 1+3 ek olaj
  • 1 fej vöröshagyma
  • 3 gerezd fokhagyma
  • 1 tk pirospaprika
  • 1 mk őrölt bors
  • 1 tk só
  • 1 tojás

         A savanyú káposztát, és a rizst átmossuk hideg vízzel.
         A vöröshagymát apró kockákra vágjuk, és az olajon üvegesre pároljuk.
         A darált húst összekeverjük a tojással, a fűszerekkel, a zúzott fokhagymával és a
         dinsztelt hagymával, valamint a rizzsel, és 15 dkg összepirított oldalassal.
         Jól összedolgozzuk, majd gombócokat formázunk a masszából.
         Egy nagy lábas aljára rendezzük a savanyú káposzta felét, majd a gombócokat rárendezgetjük.
         A gombócok közé tesszük a maradék oldalas darabokat, majd rászórjuk a káposzta másik felét.
         Felöntjük annyi vízzel, hogy épp ellepje,egy órát lassú tűzön főzzük.
         Miután megfőtt tálra rendeztem, hűtöttem, és fogyasztásig befóliázva hűtőben tartottam.
                                Másnap, harmadnap melegítve még finomabb!

                                                         Tejföllel tálaltam.