2014. március 3., hétfő

Lilahagymalekváros-virslis pita


  Már nagyon régen készítettem élesztős ételt,az epém miatt (egyszer talán Apának lángost),
  de már nem bírtam ,és "játszottam a tűzzel " hagyma ill. élesztővel.
  A tésztához kevertem a liszthez egy kis grahamlisztet, és némi zabpelyhet is.



Hozzávalók:


  • 20 dkg liszt
  • 5 dkg grahamliszt
  • 5 dkg zabpehely
  • 2 dkg élesztő
  • 1 tojás
  • 1 kk méz
  • virsli
  • lilahagymalekvár
hagymalekvár: Kaldeneker recept (isteni minden sülthöz)


  • 1 kg lilahagyma
  • 2-3 ek olaj
  • 1 tk só
  • 1 dl balzsamecet
  • 3-4 ek csipkebogyólekvár
  • cukor tetszés szerint, függ a csipkelkvár édességétől
Vágjuk a megtisztított hagymát félbe, majd a szeleteljük vékony fél karikákra.
Forrósítsuk fel az olívaolajat egy nagy lábasba, majd tegyük bele a felvágott hagymát.
Közepes lángon pirítsuk addig, míg a hagyma szép barnára nem párolódik.
Öntsük rá a cukrot, sózzuk meg, és tegyük bele a lekvárt.
Állandóan kevergetve pároljuk még tíz percig, utána öntsük rá a balzsamecetet.
Rotyogtassuk még pár percig, után szedjük át tisztára mosott lekvárosüvegekbe.

Zárjuk le jól és állítsuk felre öt percig.

forrás: Kaldeneker.hu








A tésztát összeállítottam ,(ha kemény lenne, adjatok hozzá még egy-két  kanál vizet,)
majd hagytam pihenni 20 percig.
3-4 db virslit megpirítottam egy kanál olajon, majd hozzáadtam 2.3 kanál hagymalekvárt.
Kinyújtottam kb 0,5 cm -re,és egy kistányér körül  2x2 db kört rajzoltam, majd 1-1 -re
ráhalmoztam a hagymás-virslis tölteléket.
Végül ráhelyeztem a tészta tetejét, és a szélét az egyik ujjammal lenyomkodtam.
Egy tojással lekentem, és sütöttem 30 percig középmelegen.