2014. március 20., csütörtök

Ropogós halszelet krumplisalátával



A férjem idei elsőnek fogott halacskái közül az egyiket készítettem el ma ebédre.



Próbálom a halakat változatosan sütni-főzni, kisérletezem olykor velük,
de most csak kukoricalisztbe hempergetve sütöttem meg.
Nagyon ízletesre sikerült (pedig nem volt "agyonfűszerezve"),
a frissesség a domináló,na meg persze már kivoltunk rá éhezve.
Jól illett hozzá a krumplisali, amit most lilahagymával készítettem,
és nem nehéz majonéz öntettel,hanem könnyű joghurttal.


Hozzávalók:
  • ponty
  • kukoricaliszt
  • bors
  • krumpli
  • lilahagyma
  • citromlé
  • zsírszegény natúr joghurt


Elkészítése:
A halat, (amit a férjem mindig megnyúz nem pikkelyez,) félbe vágtam a gerince mellett.
A farkát lefagyasztottam, jó lesz halászléhez, enni nem szeretjük mert nagyon szálkás.
A haltörzset szeletkékre vágtam, beírdaltam sűrűn, jól besóztam
2-3 db-ot borsoztam (Apának),majd állni hagytam egy órát.
Az idő letelte után kukoricalisztbe forgattam,majd forró olajban mindkét oldalát pirosra sütöttem.
Amíg főtt a 2-3 nagyobb krumpli kockára vágva, egy fél hagymát szeleteltem és besóztam.
Majd készítettem egy mézes-joghurtos dresszinget.
Egy fél pohár natúr joghurtba belekevertem egy kávéskanál citromlevet,két teáskanál mézet.
Borsot és mustárt is tehettem volna bele, de én az epém miatt kihagytam.
A még meleg krumplihoz öntöttem a dresszinget, és a hagymát, majd jól elkevertem.
A saláta még egy fél órát érlelődött mielőtt az asztalra került, a ropogós halszeletekkel.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése