2014. március 16., vasárnap

Rumos-meggyes kuglóf



 Tegnap nem fogyott el a rumos meggybefőtt, hogy ne vesszen kárba, sütöttem egy kuglófot.
Legalább a szilikon formámat is leteszteltem vele, no meg egy kis elemózsia lett a Sopronba utazóknak.




Hozzávalók: 

  • 25 dkg liszt
  • 20 dkg porcukor
  • 4 db tojás
  • 1 dl tej
  • 1dl olaj
  • fél üveg rumosmeggy
  • fél csomag sütőpor



Elkészítése:
  1. A sütőt bemelegítjük, a lisztet átszitáljuk, a meggyet lecsöpögtetjük, a tojásokat szétválasztjuk.
  2. A tojássárgákat felhabosítjuk a cukorral, majd váltakozva hozzáadjuk a sütőporos lisztet és a folyadékokat.
  3. A tojások fehérjét felverjük, majd lazán hozzákeverjük a masszához.
  4. Szilikonformába tesszük, megszórjuk kimagozott rumos meggyel.
  5. Nem kell teljesen tele csak 3/4 részig, nekem így is gömbölyke lett.
  6. 200 fokon tűpróbáig sütöttem, majd porcukrozva tálaltam, illetve csomagoltam, és utazott Sopronba.




Megjegyzés: ehhez a sütőformához (1 l-es űrtartalom) sok lett a massza, lehet arányosan csökkenteni 
vagy növelni a hozzávalókat a saját sütőformához.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése