2014. március 30., vasárnap

Sóskakrémleves buggyantott tojással


Nagyon szeretem a sóskát, alig vártam már hogy frisset lehessen szedni.
Most buggyantott, azaz posírozott tojás volt a feltét hozzá.


Hozzávalók:
  • kb 25 dkg friss zsenge sóska
  • 1 dl tejszín vagy tej
  • 1 kanál liszt
  • 1 db tojás személyenként
  • édesítő vagy méz
  • ecet
  • pirítós kenyér


Elkészítése:
A zsenge sóska levélkéket száraitól megszabadítottam, majd jól átmostam többször.
A zsíron párolását én kihagytam, csak önmagában fonnyasztottam, szerintem
nem kell felesleges zsírokkal terhelni a szervezetünket.
Hozzáöntöttem a fele tejet, és botmixerrel  majd egy kanál lisztből és
a maradék tejből készült habarással sűrítettem.
Vadsavanyúan nem szeretjük, ezért édesítettem kissé.
Közben enyhén ecetes vizet forraltam, majd  egy merőkanálba ütöttem  a tojást.
A forró víz fölé tettem a kanalat és óvatosan kicsit megbillentettem,
hogy a víz körbe vegye, majd megvártam míg kicsapódik a fehérje.
Ekkor beleengedtem a vízbe, és másfél-két percig főztem.
Ennyi idő kell, hogy lágy maradjon a sárgája.
Egy kis borssal megszórtam és pirítóssal tálaltam az idei első sóskámat.