2014. március 28., péntek

Meggylekváros paplan



Jó ideje nem készítettem élesztős tésztát, mert féltem az epémre gyakorolt hatásától.
Rájöttem azonban, hogy ezzel nem büntethetem kedves páromat, aki viszont imádja.
Tegnap miután szétnéztem a spájzban, elhatároztam, hogy sütök egy meggylekvárosat.


Saját készítésű lekvár
Hozzávalók: fél adag
  • 30 dkg liszt
  • 5 dkg vaj olvasztva
  • 2,5 evőkanál cukor
  • kb 1-1,5 dl tej
  • kb 1 dkg élesztő
  • csipet só
  • 1 tojás + 1 kenni
  • meggylekvár
  • porcukor


Elkészítése:
Az élesztőt megfuttattam a cukros tejben, hozzáadtam a tojást, majd beleöntöttem a
kenyérsütő üstjébe és hozzákanalaztam a megszitált lisztet, sót.
Elindítottam a dagasztó programot, majd 10 perc múlva beleöntöttem az olvasztott vajat.
Egy fél órát kelesztettem a tésztát, majd átgyúrtam, kinyújtottam, és hat db téglalap alakra vágtam.
Az egyik felébe tettem a lekvárt, a másik részére vízszintes bevágásokat készítettem.
Akinek van tésztarácsozója azzal a legügyesebb. Én is szeretnék ilyet!


Ráhajtottam a vágott részt a lekvárosra, tojásfehérjével a szélét körbe kentem, majd ujjbeggyel jól lenyomkodtam.
A paplankákat lekentem tojássárgájával, és 180 fokos sütőben 20-25 percig sütöttem.
Kicsit hagytam hűlni, majd porcukorral megszórva adtam Apának, aki türelmetlenül várta.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése