2014. január 13., hétfő

Giga-Libatepertős- pogácsa


    A férjem egy vendéglátóhely mellett lakott a 70-80-as években.
   Sokszor mesélte, hogy mekkora tepertőspogácsákat árultak ott.
   Most amikor a tepertőkrémet meglátta ,kifakadt, hogy milyen jó pogácsákat készítettek anno a ......-be.
   Mikor mondtam, hogy sütök egy féladagot a bableves mellé, kihangsúlyozta, hogy de nagyon nagyok
   legynek.
   Így születtek meg a giga pogácsák.


                         A feliratos fakanalat saját kezűleg Viktorunk készítette nekem karácsonyra.


Hozzávalók: fél adag
  • 25 dkg liszt
  • 6 dkg libazsír
  • 10 dkg libatepertőpép
  • 2 dkg élesztő
  • pici tej
  • 1kk cukor
  • kevés tejföl
  • 2 tojássárgája
  • bors

 Elkészítése:
Az élesztőt a tejjel,cukorral felfuttattam.
A lisztet a zsírral, tepertőkrémmel összedörzsöltem, beleadtam az élesztőt, egy tojássárgáját,
a sót, borsot, és annyi tejfölt, hogy jól gyúrható legyen.
Háromszor 20 percenként hajtogattam,a legnagyobb bögrénkkel kiszúrtam  a tésztát.
Lekentem tojással ,még hagytam egy kicsit a tepsiben is kelni,majd forró sütőben 30 perc alatt
gyönyörű pirosra sütöttem.

Igazi óriás pogik lettek , Apa nem is kicsinylette.