2013. március 30., szombat

Kelt Nyuszi fészek minden földi jóval


 
    Töltött kalácsot készítettem , amibe sok sok finomságot pakoltam bele.
    A  kalács tésztáján nem változtattam a jól bevált receptet használom már jó ideje,kicsi ízesítésekkel variálva.
     Mivel húsvéti kalács, ezért sonka, kolbász , tojás, elmaradhatatlan belőle,a sajtot, pici tejfölös tormát már csak kísérletnek szántam.
     A snidlinget szó szerint a hó alól csipegettem ki.


    Hozzávalók: tésztához
                                                       50 dkg liszt
                                                       2 tojás sárgája+ 1 a kenéshez
                                                       2,5 dl tej
                                                       fél élesztő
                                                       10 dkg margarin
                                                       só
                                                       1 k kanál cukor
                                                       1 csokor friss snidling

                        töltelék
                                                       15 dkg sonka
                                                         8 dkg kolbász
                                                       10 dkg sajt


                                                       2+2 db főtt tojás
                                                       1 evőkanál szárított petrezselyem
                                                       2-3 kanál tejföl
                                                       pici ecetes torma



   A tésztát kenyérsütő dagasztójával kevertettem ki, majd kivettem, és még 45 percig kelesztettem.
   Addig elkészítettem a tölteléket.
   Összevagdostam a hozzávalókat kolbászt, főtt sonkát, főtt tojást ,sajtot közel azonos kockákra.
   A tésztát miután megkelt kissé átgyúrtam, és elosztottam hat egyenlő részre.
   Majd egyenként megkentem tejföllel, késhegynyi ecetes tormát szétkentem rajta, és megszórtam  a többi hozzávalókkal.
  Feltekertem, majd fészkeket alakítottam ki úgy ,hogy a tészta rudat megcsavartam vízszintesen S alakba, majd függőlegesen lenyomtam a tepsire.
    3-at megraktam a maradék töltelékkel 3-at fél főtt tojással.
   / a tojásokat letakartam pici fóliával, mert féltem hogy nagyon megégnek/
   Lekentem tojással a tésztát és még 20 percet tovább kelesztettem, majd sütöttem előmelegített sütőben egy bő órát 180 fokon.

 









Ákom, bákom, berkenye,
szagos húsvét reggele,
leöntjük a virágot,
visszük már a kalácsot!