2013. március 29., péntek

Sajtos locsoló-ropogós



Finom, nagyon egyszerű sós-sajtos ropogtatni valót készítettem ma.


Hozzávalók:
  • 47 dkg sima liszt
  • 10 dkg rétesliszt
  • 1 dl tej
  • 3 db tojás sárgája
  • 25 dkg margarin
  • sajt / mák/ szezámmag,/ lenmag stb
A margarint elmorzsoljuk a lisztekkel,majd a tojást,a sót,és a tejet is hozzáadjuk.
Összegyúrjuk,  1,5 cm magas téglalapra formázzuk, ebből lehet különböző formákkal
kiszúrni a tésztát.
Sütőpapíros tálcára tettem a kiszúrt tésztát, és hűtőben egy órát pihentettem.
A hűtési idő végén átügyeskedtem a tésztát a papír segítségével egy közel azonos tepsibe,
megkentem tojássárgájával, majd megszórtam füstölt sajttal. / Lehet más szórást is alkalmazni/
Forró sütőbe toltam, és 25-30 percig sütöttem.







Fazekas Anna: Húsvéti vers


Kásás lett a hótakaró,
olvadozik, szörcsög a hó,
beisszák a szomjas rögök,
szellő jár a tar fák között.
Ám a pocs-pocs, vizes földbül
hóvirág-szár kél, kizöldül,
bokrok ágán bársony barka,
közeledik húsvét napja.
Készül hímes, piros tojás,
megkezdődik a locsolás.
Húsvét hétfőn egész nap,
aki öntöz, tojást kap.