2013. március 1., péntek

Rizsescomb káposztával

                   

        Csirkehusi ehetnékem támadt, de a mai naptól kezdve egy kis kíméletes fogyikúrát kezdtem el,
         a tavasz kezdetére és a felszedett kilóimra hivatkozva.
         Hát ahogy így visszanéztem az elmúlt bejegyzéseimet nem is csodálkozom a kis súlyfeleslegemen.
         No de sebaj, télen mindig felszedünk magunkra egy-két plusz kilót, mert ugye a mozgáshiány stb.
         Alig várom már, hogy bicajozhassak, a jó tavaszi levegőn. 

Hozzávalók:
  • 15 dkg rizs
  • 2 db egész csirkecomb  ( szigorúan a mai naptól lebőrözve)
  • 1 fej vöröshagyma
  • 1 gerezd fokhagyma
  • 2 mokkáskanál paprika
  • bors
  • olaj
  • savanyúkáposzta
A csirkecombokat lebőröztem,félbe vágtam, megmostam.
A hagymát felaprítottam,megdinszteltem, paprikát, borsot beleszórtam, vízzel felöntöttem, és beletettem a combikat.

A husit jó 40 percig főztem, majd miután elfőtt a leve , a rizs súlyához mérve kétszeres mennyiségű vízzel felöntöttem, és a mosott rizst beletettem, sóztam.
Figyelgettem, és időnként kevergettem , majd amikor már alig volt benne lé, levettem a tűzről a lábast,
és bebugyolálom egy vastag pokrócba, egy fél órácskát.
Így szépen egyenletesen a saját gőzében puhult meg a rizs, és nem égett le .
Savanyú káposztával tálaltam, amire egy pici chiliport szórtam.( lásd lejjebb kapszaicin hatása)
Nem éppen fogyókúrás, de mértékkel fogyasztva már jó kezdet.




Chili

Több kutatást végeztek már a kapszaicin hatásaival kapcsolatban.
Igazolt tény, hogy olyan fehérjék keletkezését váltja ki, melyek segítik a súlycsökkenést és megakadályozzák a zsír lerakódását.
Hatására az éretlen zsírsejtek képtelenek megtelni zsírral, mellyel megakadályozza azok növekedését.
A chili hatóanyaga felgyorsítja az anyagcserét, ennek köszönhetően a szervezet többet éget el a zsírraktáraiból.





“Táplálékod legyen gyógyszered, s a gyógyszered a táplálékod.”