Glazed Donut

Köszöntő

Köszöntelek az oldalamon kedves látogató!

mottóm:
"Az ételkészítés a legősibb művészet,hisz Ádám is éhesen született!"

2013. június 4., kedd

Isteni Cseresznyés pite



Megint Cseresznyés pite!
Most omlós tésztából.

Azért "Isteni," mert az Ókorban Istenek eledelének nevezték, no meg az íze miatt is.



Hozzávalók:
  • 20 dkg liszt
  • 6,5 dkg margarin
  • 5 dkg porcukor
  • fél csomag sütőpor
  • 1 tojás sárgája + 1 kenésre
  • csipet só
  • 0,5 dl tej
  • 500 g cseresznye
  • 3-4 kanál  dejó
  • porcukor



    A tészta készítésével kezdtem, mert ezt pihentetni kell.
    A sütőporos lisztet, porcukrot összemorzsoltam a margarinnal, majd a tojással ,sóval, tejjel is.
    Fél órára a hűtőbe tettem alufóliával letakarva.
    Közben a cseresznyét kimagoztam, és összekevertem a dejóval, ez felszívja a levét, és egyben
    kellemes ízt is ad a cserinek.
    Pihentetés után a tésztát kinyújtottam, egy kis részt félre tettem, a többit belehelyeztem egy
    gyümölcstorta sütőbe.
    A gyümölcsöket rászórtam , majd berácsoztam.
    A tojásárgájával lekentem, és fél órát sütöttem .
 



Mire ügyelj:
  • Nagy mennyiségű cseresznye elfogyasztása után ne igyál vizet, mert a héján található élesztőgombákat csak a tömény gyomorsav képes azonnal elpusztítani.
  • Ha a felhígított emésztőnedvek életben hagyják, az élesztőgomba erjesztő munkája nyomán puffadás,gyomorfájás lehet a panasz.