2013. június 4., kedd

Isteni Cseresznyés pite



Megint Cseresznyés pite!
Most omlós tésztából.

Azért "Isteni," mert az Ókorban Istenek eledelének nevezték, no meg az íze miatt is.



Hozzávalók:
  • 20 dkg liszt
  • 6,5 dkg margarin
  • 5 dkg porcukor
  • fél csomag sütőpor
  • 1 tojás sárgája + 1 kenésre
  • csipet só
  • 0,5 dl tej
  • 500 g cseresznye
  • 3-4 kanál  dejó
  • porcukor



    A tészta készítésével kezdtem, mert ezt pihentetni kell.
    A sütőporos lisztet, porcukrot összemorzsoltam a margarinnal, majd a tojással ,sóval, tejjel is.
    Fél órára a hűtőbe tettem alufóliával letakarva.
    Közben a cseresznyét kimagoztam, és összekevertem a dejóval, ez felszívja a levét, és egyben
    kellemes ízt is ad a cserinek.
    Pihentetés után a tésztát kinyújtottam, egy kis részt félre tettem, a többit belehelyeztem egy
    gyümölcstorta sütőbe.
    A gyümölcsöket rászórtam , majd berácsoztam.
    A tojásárgájával lekentem, és fél órát sütöttem .
 



Mire ügyelj:
  • Nagy mennyiségű cseresznye elfogyasztása után ne igyál vizet, mert a héján található élesztőgombákat csak a tömény gyomorsav képes azonnal elpusztítani.
  • Ha a felhígított emésztőnedvek életben hagyják, az élesztőgomba erjesztő munkája nyomán puffadás,gyomorfájás lehet a panasz.