2013. június 9., vasárnap

Csirkemell őzgerincben sütve


 

 Hozzávalók:

  • bacon szalonna( annyi szelet, hogy betakarja a sütőformát)
  • kb fél kg csirkemell
  • 2-3 kanál borsó
  • 10 dkg sajt
  • 2 db tojás+ pici csilipor
  • 1-2 kanál liszt



A csirkemellet csíkokra vágtam, sóztam, majd lisztbe, tojásba, reszelt sajtba beleforgattam.
Egy kisebb őzgerincformát kibéleltem bacon szalonnával, úgy hogy visszahajtható legyen,
miután beletettem a csirkemell darabkákat.
A szalonnára ráhelyeztem a sajtos csirekemell felét, majd megszórtam borsókonzervvel.
Rápakoltam a hús másik felét, és visszahajtottam a bacont.
Fél órát sütöttem forró sütőben, majd kihűtöttem, és után szeleteltem fel.







A csirkehús az egyik legismertebb és legjelentősebb fehérjeforrás. 
Jelentős az A-, B3-, D-vitamintartalma és jó kalcium, magnézium, foszfor, kálium és szelénforrás.
A fogyasztók elsődleges igénye a magas fehérje és alacsony zsírtartalmú hús, ennek megfelelően a legnépszerűbb húsfajta a mell.
 A bőrös csirkehús kétszer annyi zsírt tartalmaz, mint a bőr nélküli húsok.
 Így az alacsonyabb zsír bevitel érdekében tanácsos a bőrmentes húst fogyasztani. 
A csirke esetében szerencsés az, hogy zsírszövet a bőr alatt helyezkedik el, nem szövi át az izomrostokat, így könnyen eltávolítható. 
A sovány csirkehús jó omega-3 és omega-6 zsírsav forrás, arányaiban kedvező összetételű, nagy mennyiségben tartalmaz olaj- és linolsavat, foszfatidokat.