2013. június 8., szombat

Pite frissen főzött eperlekvárral



    Az utolsó eperszemeket szedtük le a kertből.
    Gondoltam ezt már eltesszük télire, mégpedig lekvár formájában.
    Lett is két kis üvegecske, meg egy kis adag, amiből készült ennek a pitének a krémje.


   
 Hozzávalók:
  • 1 leveles tészta
  • 1 dl eperlekvár  ( nekem éppen akkor főtt ki, mentával ízesítve)
  • 1 tömlős natúr krémsajt
  • 1-2 kanál sűrű tejföl
  • pici darált mák
  • pár szem eper
  • porcukor
  • 1 db tojássárgája


   A kiengedett levelestésztát kinyújtottam, majd ráhelyeztem egy pite formára, majd a széleinél
   lenyomkodtam, és a leszakadt tésztát felhasználtam lekvárral sütve.
   A frissen megfőzött mentás -eperlekvárral összekevertem a krémsajtot, majd kicsit lazítottam 
   még az állagán 1-2 kanál tejföllel.
   A tésztát megszurkáltam, hogy ne hólyagosodjon fel, és rákentem a krémet.
   Megszórtam darált mákkal, ami ízesítve van, rányomkodtam félbevágott eperszemeket,
   és lekentem a szélét tojássárgájával.
   Forró sütőben sütöttem fél órácskát, majd kihűlés után leporcukroztam, és szeleteltem.






  A  Pite

  Belül krémes töltelék
  Kívül epres tészta
  Ebéd után jólesik Apókának még ma.