2014. február 20., csütörtök

Sonkástekercs céklásdippel


 Amikor megláttam a Lidl-ben a hajszálvékonyra vágott sonkát,olyan guszta volt,hogy túróval akartam rögtön megtölteni.
 
 Aztán úgy alakult, hogy a palacsinta lett a nyerő.
 
 


   Hozzávalók:

  • 6 db hagyományosan kisütött palacsinta
  • 10 dkg (3szelet) sonka
  • 2-3 ek túró
  • 1-2 ek joghurt
  • 1 db kis gumó cékla
  • őrölt köménymag
  • salátalevelek


 A céklát sokkal finomabb sütve fogyasztani, mint kifőzni belőle a vitaminokat.
Takarékosságból én akkor szoktam sütni, amikor valami mást is sütök, és befóliázva mellé teszem a rácsraa gumót.
Szépen megpárolódik a cékla a saját gőzében.
A palacsinta örök klasszikus nálunk, a férjemnek édesen kellett, magamnak így becsavartam a sonkákat.
Két palacsinta közé tettem egy sonkát, így tekertem fel.
A mártogatóshoz a túrót kikevertem a joghurttal, majd a puha, apróra vágott céklával.
Ízesítettem, sóval és egy kicsi őrölt köménnyel,jó lett volna bele egy kis torma is,de én ezt mostegészségügyi okokból kihagytam.
Aki teheti tegyen bele, biztosan finom lesz.
Salátalevelekkel céklacsíkokkal tálaltam.