2014. február 27., csütörtök

Kapros -rizzsel töltött ponty savanyúkáposztaágyon



    Utolsó halacskánkat sütöttem meg ma! Kiürült a fagyasztó..... halból.
    Jöhetne már a jó idő, a párom már készülődik az idényre.
    Nos, ezt az utolsó példányt kapros rizzsel töltöttem meg, és egy kis savanyúkáposztaágyon sütöttem.
 


  Hozzávalók:

  • 1 db kb. 1,5 kg Ponty
  • 15 dkg rizs
  • kapor
  • fokhagyma
  • 1 db tojás
  • tejföl
  • 1 sárgarépa
  • savanyúkáposzta
  • bors




 
  Elkészítése:
   A halat, kívül belül besóztam, majd egy fél órára félretettem.
   Közben elkészítettem a tölteléket hozzá, és bemelegítettem a sütőt.
   A rizst megpároltam, és metélt kaporral , sóval ,1 tojással, főtt kockára vágott répával összekevertem.
   Beletöltöttem a masszát a hal hasába, majd savanyúkáposztaágyra helyeztem.
   Préselt fokhagymával megszórtam a tetejét, borsoztam ,lefóliáztam,majd a sütőbe tettem fél órára.
   Majd 2-3 kanál tejfölt kicsit fellazítottam vízzel, ebbe is kevertem kaprot,és leöntöttem a halat vele.
   Pirítottam még addig, amíg egy kis színt kapott a tejföl.