2014. február 2., vasárnap

Túrógombóc diétásan


   Folytatom az epediétámat...
   Túrógombócot készítettem, de nem a hagyományos módon.
   Kihagytam a tojássárgáját, a zsiradékban pirított morzsát pedig lecseréltem dejóra ( dió ízű őrlemény).
   Meglátjuk mennyire bírja az epém a túrót, és a tejet is.


Hozzávalók:
  • 25 dkg zsírszegénytúró
  • 5 dkg zabpehely
  • 1 tojásfehérje
  • édesítőtabletta
  • 1 fél citrom héja
  • dejó
  • 1/2 l 1,5 % tej
  • 1 csomag vaníliáspuding
  • 1/2 kk vaníliaesszencia
  • aszaltmeggy

  Az átpaszírozott túrót összekevertem a kicsit megdarált zabpehellyel,  a reszelt citromhéjjal, a sóval,
  és a tojásfehérjével.
  Kb 2 órát hagytam így állni, időnkét átkevertem.
  Közben készítettem egy vaníliasodót pudingból úgy, hogy kevergettem a pudingot egyfolytában amikor hűlt,
  így hígabb,szósz állagú lett. ( egy félkiskanál vanília esszenciát is adtam hozzá)
  Majd a túrót gombócoltam ,és forró de nem nagyon zubogó vízben főztem 2-3 percet.
  Végül a lecsepegtetett gömböcskéket belehempergettem a dejóba, és a vaníliasodóval ill. aszalt meggyel
  tálaltam.