2013. február 5., kedd

Sajtos-fokhagymás stangli



                          Finom töltött stanglikat készítettem, volt is sikere.
                                      
Hozzávalók: 
                                 
  • 50 dkg liszt
  • 3 dkg margarin
  • 1 evk olaj
  • 2 kk só
  • 1 evk cukor
  • 2 dkg élesztő
  • 1 dl tej
  • 1 nagy tejföl
  • fokhagyma
  •  15 dkg sajt 
  • szűk 2 dl víz     

    A tésztát kenyérsütő dagasztójával kevertettem ki, de már a szoba melege kelesztette.
    Miután szépen megkelt, 9 cipóra osztottam, és ovális alakban kisodortam.
    Megkentem fokhagyma-tejföl keverékével, megszórtam egy kis sajttal, és feltekertem.
    Tetejét lekentem vízzel, és megszórtam sajttal,180 fokon sütöttem 35 percig.









“Az ókori népek egy gerezd fokhagymát amulettként hordtak a betegségek ellen”

Tipp:

 Ha fokhagymát ettél, akkor elő a borókabogyóval, mivel ha azt elrágod, akkor csökken a szád fokhagyma “illata”.