2013. július 25., csütörtök

Fahéjas - kakaós tekercske


Ma már aktuális volt megsütni Apának a kedvenc kakaós kalácskáját. Nehogy hiányérzete legyen.
 Kicsit próbálgattam változtatni , csempésztem bele fahéjat is, és a csavargatáson is módosítottam.




   Hozzávalók: 
  • 50 dkg liszt
  • 2,5 dkg élesztő
  • 2,5 dl tej
  • 2 tojás 
  • 10 dkg margarin( 5 a tésztába 5 kenni )
  • 5 dkg dkg cukor
  • 3 ev kanál Holland kakaó+6 púpos ev kanál cukor
  • fél kávéskanál fahéj


Olyan idő volt ma, hogy délelőtt kertészkedtünk, ezért szolgálatba állítottam a kenyérsütőnk
 dagasztó programját.
 Másfél órát így nyugodtan dolgozhattam a kertben.
 Miután megkelt szépen a tészta, majd kifutott az üstből, két részre vágtam.
 Kinyújtottam az egyiket, lekentem margarinnal, megszórtam cukros fahéjas kakaóval, és szorosan felcsavartam.
 A másik tésztát is ugyanígy készítettem, de mielőtt feltekertem volna, ráhelyeztem az előző tekercset, és vele együtt tekertem fel.
 Bevágtam három helyen úgy 3 cm hosszan és 1cm mélyen így csak ott fog kicsit szétnyílni nem oldalt reped meg a gőztől.
 Most nem kentem le tojással, hanem a sülés végén kenegettem meg cukros tejjel.
 Így is szép piros lett, miután 45 percet sült.


   Egyél kiflit vagy kalácsot, ezzel váltsd meg a világot!
  The Grenma