Glazed Donut

Köszöntő

Köszöntelek az oldalamon kedves látogató!

mottóm:
"Az ételkészítés a legősibb művészet,hisz Ádám is éhesen született!"

2013. július 22., hétfő

Vajbabsaláta sonkás mozzarellával



 Gyenge vajbabot kaptam Anyukámtól, ebből kellett valami ebédet kreálnom.
  Leves? Főzelék? Rakott? Miközben tisztítottam járt az agyam rendesen.
  Á valami mást akartam. Végül egy pikáns babsaláta készült.




  Hozzávalók:
  • kb fél kg vajbab
  • 1 fej hagyma
  • 2-3 kanál szójaszósz
  • csipet frissen római kömény
  • 1 kanál olaj
  • pici csilipor
  • mozzarella sajt
  • szeletelt parasztsonka
  • kakukkfű
  • 1-2 kanál joghurt

  A babot megmostam, daraboltam, majd az olajon megdinsztelt hagymára tettem,
  és annyi vízzel főztem puhára , amennyi ellepte.
  Közben sót, szójaszószt, köményt adtam hozzá, majd elforraltam a levet róla.
  A sonkákat egy szál kakukkfűvel megpirítottam, majd beburkoltam egy-egy szelet mozzarellát vele.
  Végül tálaláskor még egy kis joghurttal öntöztem meg a babot, és megszórtam egy pici csiliporral.


A vajbab nagyon sok B5-vitamint tartalmaz, ami fontos immunserkentő, segíti a szervezetet az antitestek termelésében, melyek leküzdik a betegségeket. 
A folsavnak is jó forrása, ami alapvetően szükségek az ivarszervek egészségéhez. 
Ásványi anyagokban is gazdag, mangán tartalma megállítja a vírusok szaporodását, vas és cink tartalma immunerősítő hatású. 
Jó fehérjeforrás.
/reforma/