2013. július 22., hétfő

Vajbabsaláta sonkás mozzarellával



 Gyenge vajbabot kaptam Anyukámtól, ebből kellett valami ebédet kreálnom.
  Leves? Főzelék? Rakott? Miközben tisztítottam járt az agyam rendesen.
  Á valami mást akartam. Végül egy pikáns babsaláta készült.




  Hozzávalók:
  • kb fél kg vajbab
  • 1 fej hagyma
  • 2-3 kanál szójaszósz
  • csipet frissen római kömény
  • 1 kanál olaj
  • pici csilipor
  • mozzarella sajt
  • szeletelt parasztsonka
  • kakukkfű
  • 1-2 kanál joghurt

  A babot megmostam, daraboltam, majd az olajon megdinsztelt hagymára tettem,
  és annyi vízzel főztem puhára , amennyi ellepte.
  Közben sót, szójaszószt, köményt adtam hozzá, majd elforraltam a levet róla.
  A sonkákat egy szál kakukkfűvel megpirítottam, majd beburkoltam egy-egy szelet mozzarellát vele.
  Végül tálaláskor még egy kis joghurttal öntöztem meg a babot, és megszórtam egy pici csiliporral.


A vajbab nagyon sok B5-vitamint tartalmaz, ami fontos immunserkentő, segíti a szervezetet az antitestek termelésében, melyek leküzdik a betegségeket. 
A folsavnak is jó forrása, ami alapvetően szükségek az ivarszervek egészségéhez. 
Ásványi anyagokban is gazdag, mangán tartalma megállítja a vírusok szaporodását, vas és cink tartalma immunerősítő hatású. 
Jó fehérjeforrás.
/reforma/