2013. július 22., hétfő

Szilvás rétes




   A kertünkben van egy kis sárga ringló fa.
   Nagyon finom ringló, még sohasem tiszteltem meg azzal, hogy sütöttem belőle, csak úgy ettük.
   Pedig a sárgabarackkal vetekszik az íze, ha jól megvan érve. 





   Hozzávalók:
  • 1 mirelit levelestészta fele
  • kb 10-15 dkg ringló
  • zsemlemorzsa 1-2 kanál
  • 2 evőkanál ízesített darált mák
  • kiskanál fahéj
  • 1 tojás sárgája 
  • olaj a tepsit kikenni



   Miután a leveles tésztát szobahőmérsékleten kiengedtem, kinyújtottam és a felét használtam 
   csak fel.
   A megmosott negyedelt ringlót rátettem az egyik felére, megszórtam fahéjjal, és zsemlemorzsával.
   Ez utóbbi azért kell, mert nagyon lédús, és nagyon eláztatná a tésztát.
   Meghintettem még mákkal is , de ezt már csak a mutatóssága miatt, mert olyan jól néztek ki a
   sárga gyümölcshús között a fekete mákszemek.




A  ringló a szilvának egy nem sokra értékelt, mégis nagyon finom fajtája. 
Gazdag A- és B-vitaminokban, ásványi anyagokban és rostokban. 
Érett állapotában lédús, cukortartalma magas.
Lekvárt, pálinkát főzhetünk belőle, vagy eltehetjük befőttnek.
Ez a méltatlanul mellőzött szilvafajta a fájának is köszönheti túlélését, mert a szilvafa mindent kibír.