2013. július 28., vasárnap

Sárgadinnyefagyi aszalt meggyel



   Kánikula!!!!!!!!!!!  Ezt a meleget hideg nyalánkság nélkül kibírni?
   Ugye kell egy kis kellemesen üdítő, torkot gyomrot lehűtő finomság.

   Hozzávalók: 2 személyre

  • 1 öklömnyi jó érett sárgadinnye
  • 1,5 dl tejszín
  • pár szem aszalt meggy vagy valami pikáns gyümölcs
  • citromfű levélke

    
Az elkészítése nagyon egyszerű, a dinnyét meghámozzuk, egy-egy szeletkét félre tettem díszíteni.
Felkockázzuk, édességétől függően tehetünk bele cukrot vagy édesítőt, de én nem tettem mert elég édesnek találtam.
Botmixerrel pürésítettem, és hozzáadtam a tejszínt egy pár pillanatig együtt mixeltem és jégkockatartóba beleöntögettem a keveréket.
Fogyasztás előtt kivettem a mélyhűtőből, vízcsap alatt pár percig folyattam a hátoldalára vizet, majd megkocogtattam, és poharakba rendeztem.
Aszalt meggyel , (amelyre jó volt ráharapni, savanykássága miatt) és a félretett dinnye szeletkékkel , citromfűvel díszítettem.




A sárgadinnye kiváló C-vitamin forrás, ami antioxidánsként működik. 
A sárgadinnye tehát zsírban oldódó és vízben oldódó vitaminokat egyaránt tartalmaz, ezért nagyon előnyös fogyasztása a szabadgyökök sejtkárosító hatása ellen. 
A C-vitamin ezen kívül a fertőzések ellen is véd, egyenesen megöl számos baktériumot, vírust. Pótolja az E-vitamint, ha a szabadgyökök elleni harcban kimerül szervezetünkből. 
A sárgadinnye a lázas és gyulladásos betegségek gyógyszere magas béta-karotin tartalma miatt. Jótékonyan hat a vékony és vastagbélgyulladásra, élénkíti a veseműködést, a köszvény és reuma ellenszere. 
Azoknak is ajánlják fogyasztását, akik menstruáció előtt szenvednek a görcsöktől, hasi fájdalomtól.