2013. július 29., hétfő

Jeges nektarin krémleves


 
    Ezen a forró napon gyümölcslevest óhajtottam!
    Jó hidegen, JÉGHIDEGEN!
    Kopaszbarackra esett a választásom.
    Ilyen melegben csak az ilyen üdítő ,hűsítő, savanykás gyümölcs, vagy zöldséglevesekre
    tudok gondolni.



   Hozzávalók:
  • fél kg barack
  • 3 ev.kanál zabpehely (Lidl nagyszemű a legjobb)
  • édesítő
  • citrom leve
  • 1 dl főzőtejszín
  • citromhéj
  • citromfű levélke
  • jégkocka
     A zabpelyhet feltettem főni 2 dl vízzel egy pár percre, tényleg csak annyira, hogy már 
     látszódjék, ahogy szétesik, puhul. 
     Addig összevágtam a barackokat, majd pürésítettem, és hozzáadtam a kásához.
     Így nem kellett sűrítenem, és értékes plussz rostokat kaptam.
     Ízesítettem édesítővel, és citrom héj ,ill leve is került bele.
     Egy pár darab citromfű levélkét is adtam hozzá, ami még bolondított rajta.
     Végső állagát a tejszínnel, állítottam be, majd kihűtöttem, és tálaláskor jégkockát adtam hozzá.
      

Tippek kánikulában:
  • vizes törölköző a nyakon jó szolgálatot tesz
  • csak este és reggel szellőztess, napközben zárd az ajtót, ablakot
  • inkább ventillátor, mind légkondi
  • öltözködj lezser, bő, vékony, pamut ruhába
  • 2-3 liter folyadék