2013. július 7., vasárnap

"Nyakleves" óriás húsgombócokkal



   Szép kacsanyak csomagot vettem, nem kis mennyiség volt benne 1,2 kg.
  Régen készítettem húsleves, a melegben nem is kívántuk, de most jól esett.




   
 Hozzávalók: a leveshez

  • 1,2 kg kacsanyak
  • 3-4 db sárgarépa
  • 2 csokor petrezselyem levél
  • 1 karalábé
  • zellerszár
  • 2 kisebb hagyma
  • 2 db fokhagyma
  • 1 Tv paprika
  • kb 10 db szemesbors
  • pici szerecsendió virág, vagy reszelve a dió
  • delikát ízlés szerint

gombóchoz:


  • kb 20 dkg kacsahús a levesből
  • 3 db tojás
  • 3 db szeletelt kenyér
  • 2-3 zsemlemorzsa
  • 1 csokor petrezselyem levél
  • delikát
  • bors
  • 2 evőkanál olaj

Elkészítés:
A kacsanyakakat kisebb darabokra vágjuk, majd megtisztítjuk a hártyáiktól.
Hideg vízbe tesszük, és lassan gyöngyöző "üzemmódba" 2 órán át főzzük.
Leszedjük a barna habot róla, kiszedjük a nyakdarabokat, és bezöldségeljük.
Amíg a zöldségekkel kb még egy órát fő, addig leszedjük a nyakcsontokról a húst.
Lusta voltam elővenni a húsdarálót, így csak késsel átvagdostam egy párszor a hús 
csíkokat.Hozzáadtam az áztatott kenyeret, tojásokat,fűszereket petrezselymet, olajat, és a zsemlemorzsa, és egy pár kanál leves segítségével alakítottam ki a gombócok végleges állagát.  A levesben főztem ki a zöldségek között, ,egy pár perc alatt.
A levest a húsgombócokkal és a főtt zöldségekkel tálaltam.










“Ha olyan ételeket eszünk, amelyeket a szervezetünk a legkisebb erőfeszítéssel képes hasznosítani, akkor a jó egészség elkerülhetetlenül jön magától.” 
(Dr. Ted Morter)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése