2013. július 3., szerda

Kakaós-meggylekváros kelt



 
    Meggylekvár készítésének vége felé gondoltam ki , hogy készítek egy kakaósat a páromnak.
    Miután maradt még a lekvárból, hozzáadtam a kalácshoz a maradékot ,amitől egy kissé pikáns lett,
    de nagyszerűen illett a kakaóhoz.




   Hozzávalók:

  • 50 dkg liszt
  • 2,5 dl tej
  • 2 tojás sárgája + 1 kenésre
  • fél élesztő
  • 5-6 dkg cukor
  • 10 dkg margarin olvasztva a tésztába 5 dkg kenésre
  • megylekvár
  • kakaó
  • porcukor
  • 1-2 kanál darált mák





 A kalács hozzávalóit bedagasztottam, majd letakarva meleg helyre / az udvaron jó idő volt/ tettem.
 Miután szépen megkelt, négy részre vágtam, majd kinyújtottam, és egy tányér segítségével
 körbevágtam egyenként mind a négyet.
 Egy kerek tortaformába tettem az első lapot, majd mgkentem olvasztott margarinnal, frissen főzött
 megylekvárral, és megszórtam porcukros kakaóporral minden lapot.
 Az utolsónál bevágtam egy pár helyen, és a maradék lekvárt még bekanalaztam a mélyedésekbe.
 Lekentem tojássárgájával, megszórtam egy-két kanál darált mákkal,és 40 percig sütöttem
 középmeleg sütőben.



 
   
   A boldog szakácstól , mosolygós lesz a kalács!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése