2013. május 11., szombat

Citromos-joghurtos őzgerinc


                         

                            Könnyű kis citromos-joghurtos finomságot készítettem ma.
Tulajdonképpen muffinak indult, de gondoltam, hogy kipróbálom a vékonyka őzgerinc formámban.
Aki akarja muffin formában is lehet sütni.




    Hozzávalók:
  • 2 bögre liszt
  • 1 bögre natúr joghurt a LIDL -ben kapható nagyon jó
  • 2 egész citrom
  • 1 bögre cukor, vagy édesítő tetszés szerint
  • 2 tojás
  • 1 negyed bögre olaj
  • 1 sütőpor
  • diópótló



Tehát úgy készítjük, mint ha muffint készítenénk.

Egy tálba elkeverjük a száraz hozzávalókat(lisztet, sütőport,cukrot,citromhéját).
Másik tálba a nedveseket(tojás,joghurt, citrom leve,olaj)kissé összehabosítjuk.
A két tál anyagát összekeverjük, majd sütőpapírral kibélelt őzgerinc formába, vagy muffin kapszlikba kanalazzuk.
Közepesen meleg sütőben tű próbáig sütjük.

Kihűlés után bevonjuk joghurttal, és megszórjuk egy kanál diópótlóval,( ez kimaradhat én is csak
kisérletnek szántam) és citrom szeletekkel citromfűvel, virágokkal díszítettem.



Ha az élet egy citromot nyújt feléd, akkor mondd azt: "Ó, igen. Imádom a citromot!" 

- Henry Rollins




A citrom: 

 Az emésztést serkenti,méregteleníti a májat,magas a C vitamin tartalma.