2013. május 11., szombat

Gombás bableves



    Egy zacskó felbontott tarkabab inspirált, hogy ismét valamilyen tartalmas leveskét készítsek.
    Éppen tegnap vásároltam nagyon friss csiperkegombákat, hogy majd lesz belőle valami.
    Bizony én belecsempésztem a bablevesbe, és nem bántam meg,mert nagyon jó ízt adott neki.

    Hozzávalók: 2 személyre, de nem egyszerre való elfogyasztásra !!
  • kb 10 dkg tarkabab
  • 2 közepes sárgarépa
  • 2-3 db krumpli
  • 15 dkg gomba
  • 5 dkg főzőkolbász
  • 1 mokkáskanál fokhagymakrém
  • zellerlevél
  • babér
  • friss hagymaszár
  • delikát
  • pirospaprika
  • fél kanál zsír
  • fél kanál liszt


A megmosott babot feltettem főni, de egy kicsit meggyorsítottam a puhulását egy kiskanál
szódabikarbónával, mert nem lett előtte beáztatva.
Egy 3/4 órát főtt, babérlevéllel.
Közben a zöldségeket megpucoltam, a gombát csak folyó víz alatt leöblítettem, és negyedekbe vágtam.
A babhoz hozzáadtam a répát, és a krumplit,majd rántást készítettem.
Berántottam a leves, majd pár perc forralás után a kolbászokat, és a gombát is beletettem.
Fűszereztem, és 10 perc után , már tálaltam is.








Furcsa kis növény a gomba,                                                  http://bjorn-morphir.b.j.pic.centerblog.net/7d6e855c.gif

itt-ott nő és nem egy sorban.
Az egyik, jajj csupa méreg,
a másik meg finom étek.
Az egyiknek kalapja van,
a másiknak kucsmája van.
A fejfedőt le nem veszik,
egymásbizony nem köszön