2013. május 13., hétfő

Gombafasírt répás - káposztasalival




 Ízletes, laktató ebéd készült.
 Egyszerűen nem lehetett otthagyni a boltban ezt a újkáposztát.
 Lelki szemeimmel már láttam, hogy milyen salit tudnék belőle készíteni.

Hozzávalók:
  • kb 25 dkg csiperkegomba
  • 3 db sárgarépa
  • 1 kicsi újkáposzta
  • 2 szikkadt zsömle
  • balzsamecet
  • 1 fej hagyma
  • morzsa
  • olaj
  • 2 tojás
  • késhegynyi őröltbors
  • fokhagymakrém

A gombafasírt készítésével kezdtem.
A gombát folyóvízzel lemostam, negyedeltem, a 1 db répát karikára , a hagymát szeletekre vágtam.
Majd a hagymát  dinszteltem, a répát és a gombát hozzáadtam.
Elősször saját levében, majd pár perc múlva, miután elfőtte a levét fél dl vízzel pároltam.
Fűszereztem sóval, borssal, borsónyi fokhagymakrémmel.

A megsült gombapépet az előre beáztatott, majd kicsavart zsömlékhez adtam, 2 tojással összegyúrtam, és gombócokat, formáztam.
Meghempergettem zsemlemorzsában, majd kissé ellapítottam, és olajban átsütöttem szép pirosra.

A káposzta salátához a káposztát nem túl vékonyra, (mert nagy víztartalmú még) vágtam, a répát lereszeltem.( tökéletes egy nokedliszaggató is e művelethez)
1 fél kanálnyi olajra rádobtam a zöldségeket, és meglocsoltam egy evőkanál balzsam ecettel.
Tényleg csak egy pár pillanatig kell nagy tűzön pirítani, biztosan láttátok már a főzőműsorokban, ahogy a wokban dobálják a séfek a zöldségeket.
Tehát 3-4 percig erős lángon pirítjuk,( dobáljuk)ekkor elveszítik a roppanóságukat, de nem kell agyon sütni, mert még nagyon gyenge.





      Legjobb szakács az éhség.