2013. szeptember 21., szombat

Sós-mákos rudacskák


                                                 
                                             Anyósom receptjét készítettem el.
                                    Nagyon gyorsan elfogyott mindig amikor kínálta.
                           

Hozzávalók:
  • 50 dkg liszt
  • 20 dkg zsír
  • 1,5 dl víz
  • fél sütőpor
  • 1 tojás + 1t sárgája kenni
  • mák

Elkészítése:

A liszthez hozzáadjuk a sütőport, az ízlés szerinti sót,szétmorzsoljuk a zsírral,
majd a vízzel, és a tojással gombóccá gyúrjuk.
Pihentettem hűtőben egy órát, majd kinyújtottam, és éles késsel 1,5 cm széles csíkokra,vágtam.
Lekentem tojássárgájával, és megszórtam mákkal.
Forró sütőben 15 -20 perc alatt szép pirosra sütöttem.
Miközben langymelegen ettük, emlékeztünk a Mamára ,és a legendás süteményeire.
Mindig mondta nekem, hogy attól olyan omlós ez a süti, hogy igazi disznó zsírral van sütve.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése