2013. január 12., szombat

Gyöngybab leves


Gyomrot-lelket melegítő leveske.

Egyik örök kedvencünk ez a fajta zöldséges fehérbab leves, mely ebben a zord időben igazán jól esett.

Hozzávalók: 20 dkg fehérbab
                    2-3 sárgarépa
                   0,5 kg krumpli
                   darabka karalábé
                   zeller
                   petrezselyem
                   15 dkg főzőkolbász
                  1 db hagyma
                  1 gerezd fokhagyma
                  1 kanál tejföl
                  1,5 kanál delikát
                  1 kiskanál pirospaprika
                  só
                  1 kanál zsír

A babot előző este átmostam,majd beáztattam, reggel hidegvízben feltettem főni.
Főztem 3/4 órát, majd hozzáadtam a zöldségeket, és fűszereztem.
A kolbászt megpirítottam egy kanál zsírban, majd félre tettem, és a kisült zsírjában rántást készítettem.
Miután a zöldségeket is puhának éreztem, berántottam, és hozzáadtam a kolbászt is.
A végén még egy kanál tejföl is került bele, mert így szeretjük.



A fiatalság titka őszintén élni, lassan enni és hazudni a korunkról.