2013. január 28., hétfő

Lecsós Penne sütve

 

Igaz, hogy téli hidegben jobban kívánjuk a nehezebb ételeket ? 

    Kiadós egytálételt készítettem a javából ,de nem kell megijedni, a durum tészta önmagában nem hízlal,
    csak arra kell vigyázni mivel  kombináljuk.
  
    Elkészíteni pedig rendkívül egyszerű.

   Hozzávalók:
  • 500 g Durumtészta penne
  • 1 üveg lecsó
  • 3 evk olaj
  • 2 tojás
  • 15 dkg sonka ( de bármilyen felvágott, kolbász is lehet)
  • 2 közepes vöröshagyma
  • 1 nagydoboz tejföl
  • fél kk Erős Pista

A hagymákat megfonnyasztottam az olajon, a lecsót beleöntöttem, sóztam, majd a tésztát is hozzáadtam.
Pótoltam annyi vízzel, hogy ellepje egészen, majd főztem 10 percig fedő alatt, utána lekapcsoltam a tűzhelyet.
Vártam annyi ideig, míg a durumtészta magába szívta a lecsó levét.
Közben a tejfölt kikevertem az Erős Pistával, és a tojás sárgájával, és az időközben kissé kihűlt tésztával
elkevertem.
Kiolajozott tepsibe raktam, megpötyögtettem még tejföllel, letakartam alufóliával, és sütöttem közepesen fél órát.








 Durumtészta

Könnyen emészthető és finom
Kalóriatartalma alacsonyabb, mint a hagyományos tésztáké. Vitaminokat, ásványi anyagokat és fehérjéket egyaránt tartalmaz, rosttartalmából adódóan viszonylag gyorsan távozik a szervezetből.
A benne lévő keményítő lassan bomlik el, azaz nem „dobja meg” hirtelen a vércukorszintet, így a glikémiás indexe is alacsonyabb. Ennek köszönhetően cukorbetegek is fogyaszthatják.
A durumtészta a hőkezelés során rugalmassá válik; és ha követjük a zacskóján lévő utasításokat, garantáltan nem fő szét.