2013. augusztus 1., csütörtök

Pikáns rizssaláta halkockákkal


  Egy nagyon pikáns, és igazán tápláló vitaminos salátát készítettem vacsorára.
  Apa tegnap fogott egy szép 50 cm pontyot, ebből csíptem el egy -két szeletkét.


Úgy gondolom, hogy konzervhalból ( ton,makréla,szardínia) is nyugodtan elkészíthető,akkor nem kell olivaolaj bele.
A rizs annyira " befogadó" étel, hogy a hozzávalóktól függ a kialakítandó ízvilág.


 
Hozzávalók: 2 személyre
  • 20 dkg rizs
  • 2 szelet halhús ( vagy egy konzerv)
  • 1 fej hagyma
  • 2 paradicsom
  • 1 zöldpaprika
  • 1 gyenge uborka ( még jobb, ha kovászos, ill ecetes) akkor eleve savanykás
  • 1 tejes kukorica
  • 1 kanál fehér borecet ( jó a sima is)
  • 2 kanál olivaolaj
  • bors
  • csilipor
  • 1 késhegynyi kurkuma
  • 1 kávéskanál szójaszósz 


   A halszeletkéket , az uborkát felkockáztam, besóztam.
   A kukoricát tesztelni vettem le, hogy megnézzem milyen .(még duzzadhatnak a szemecskék)
   A hagymát egy kanál olivaolajon megdinszteltem, félúton rádobtam a paprikacsíkokat,majd a hal darabkákat is hozzáadtam.
   Meglocsoltam szójaszósszal, borssal, késhegynyi kurkumával,és egy pár percig sütöttem.
   Közben egy-egy kanál ecetet, és olivaolajat két csipet sóval ,pici csiliporral , borssal összekevertem.
   Ebbe az olajos ecetes lébe belekanalaztam az uborkát,paradicsomot és a tejeskukoricát.
   Majd az egészet a rizst, a halat, és a pácleves zöldségeket összekevertem egy nagy tálba.
   
   Langyosan, vagy hidegen is finom.



Alapvetően két rizs fajta létezik -  az afrikai Oryza glaberrima és az ázsiai Oryza sativa.
Európában az ázsiai rizs fogyasztása a jellemző. 
Két típusú rizs létezik – hosszú és rövid szemű. 
A rövid szemű rizst általában „ragadós”  és krémes ételekhez alkalmazzuk – pl rizottó, sushi, tejberizs, rizsgombóc, rizses desszertek. 
A hosszú szemű rizs szemek főzés során nem tapadnak össze, így ideális köretekhez,  húsos-zöldséges-rizses főételekhez.