2013. augusztus 14., szerda

Töltött paprika





             Nagy sikere volt a töltött paprikámnak a tegnapi családi ünnepélyen, ami nálunk
             augusztusban összevontan születésnapból, névnapokból és házassági évfordulóból áll.
             Tulajdonképpen paradicsomos gombócot készítettem nagyobb mennyiségben, mert
             gombócban eszi  mindenki, de azért kell a paprika íz is.
         
           
       


Hozzávalók: kb 6-7 főre
  • 1 kg darált hús
  • 20 dkg rizs
  • ? paprika
  • 1 tojás
  • 2 tk pirospaprika
  • bors
  • 4 ek olaj
  • 2 szál zellerszár
  • 4 dl sűrített paradicsom
  • 1ek cukor



   A paprikákat ( 5-6 db)megmostam, kicsumáztam .
   A darálthúst összekevertem a megmosott rizzsel, tojással, fűszerekkel, és gombócoztam,
   ill betöltöttem a paprikákba.
   Egy lábasba belepakoltam a gombócokat, és a töltött paprikákat, felöntöttem a sűrített paradicsom
   és víz keverékével, addig hogy ellepje őket.
   Beletettem még a zellereket, és 40 percig szép csendesen főztem.
   Miután megfőttek, a paradicsomos lébe kevertem még cukrot egy kanállal , és külön tálalva adtam 
   az asztalra.